سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهدویت،آخرالزمان و فراماسونری

یک خاطره(دنباله)

    نظر

سید حسن نصرالله
سید حسن نصر الله : عظیم‌ ترین‌ نعمتهای‌ الهی‌ در کنار این‌ نظام‌ همانا وجود مبارک‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ است .
در حوادث پس از انتخابات ایران، تبلیغات سوء و گسترده در رسانه‎های عربی موجب شده بود که دوستان ایران شدیدا نگران شوند. رمضان عبدا... (دبیرکل جهاد اسلامی) خیلی نگران بود. پیکی پیش من فرستاده بود و این سؤال را داشت که به آقا سید بگویید آیا از حوادث ایران نگران هست یا نه؟ گفتم بگویید من اصلا نگران نیستم، گفتند چرا؟ گفتم کسی که آقا (آیت الله خامنه‎ای) را بشناسد نگران نمی‎شود.
در کنفرانس کشورهای اسلامی چند سال پیش در تهران سید حسن نصرالله موقع سخنرانی رهبر انقلاب دوان دوان به سمت ایشان می دوند و در جلوی شیوخ عرب کشورهای حوزه خلیج فارس (عمروعاص ها و شریح های قاضی زمان)و تمامی سران کشورهای اسلامی دست آقا را میبوسند
بعدها وقتی دلیل این کار را میپرسند سید حسن نصرالله میگن: میخواستم جلوی تمامی سران عرب نشان بدهم که سرباز سید علی هستم
آیت الله فاطمی نیا:
هر کس کوچکترین حرف در تضعیف مقام رهبری بزند ، هر کس اندیشه ای داشته باشد که ضد مقام رهبری باشد ، خدا او را نخواهد بخشید !
این را یقین داشته بدانید ! قدردان رهبر باشید ! اگر افکار پاشیده ای ، پوسیده ای به شما عرضه کردند قبول نکنید
آیت‌الله سیدمحمودهاشمی شاهرودی
زندگی شخصی آقا از سادگی و سلامت خاصی برخوردار است. این سادگی به زندگی نزدیکان ایشان نیز سرایت کرده است. آقا و فرزندانش اهل تجملات نیستند. همین اعتقاد آنان را از سوءاستفاده از مقام و موقعیت بازداشته است. من این سادگی را در منزل ایشان به تماشا نشستم. روزی معظم لَه مرا به کتابخانه خود دعوت کردند، من در آن جا یک میز ساده و قدیمی دیدم. در کنار میز نیز یک صندلی کهنه بود. آن میز و صندلی مربوط به قبل از انقلاب بود. مقام معظم رهبری در کتابخانه‌ی ساده‌ی خود هنوز از همان میز و صندلی استفاده می‌کنند.
شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی
فرزند شهید امیر علی صیاد شیرازی نقل می کنند: ایشان در قنوت هم دعاهای مختلف را می خواند ولی در پایان قنوت دعای «اللهم اید آیت الله العظمی خامنه ای اللهم حفظه و وفقه و ثبته» را همیشه قرائت می کردند.
پدرم توصیه همیشگی اش این بود که تبعیت از ولایت، در همه جا و در همه حال می گفت معیار ما در تمامی گزینش ها اشاره اوست. به یاد دارم که به هنگام شهادت شهید لاجوردی به من گفت: برای رساندن پرچم مقدس انقلاب به صاحب اصیلش حضرت مهدی(عج) ، باید در ولایت ذوب شد.
نظر حضرت امام خمینی ( ره ) درباره مقام معظم رهبری
حجت الاسلام و المسلمین، مرحوم حاج سید احمد آقا خمینی (ره) نقل می کنند:
وقتی که آیت الله خامنه ای در سفر کره (شمالی) بودند، امام گزارشهای آن سفر را از تلویزیون می دیدند.از آن منظره ی دیدار از «کره » استقبال مردم و با سخنرانیها و مذاکرات خود در آن سفر خیلی جالب بود و امام گفته بودند، الحق ایشان شایستگی رهبری را دارند.
آقای هاشمی رفسنجانی نیز یک نمونه دیگر از اشارات حضرت امام را بیان می کنند:
در جلسه ای با حضور سران سه قوه، آقای نخست وزیر (موسوی) و حاج احمد آقا در محضر امام بحث شد.حرف ما با حضرت امام این بود که اگر این قضیه اتفاق بیافتد، (6) ما بعدا با قانون اساسی مشکل داریمزیراممکن است خلاء رهبری پیش بیاید.ایشان گفتند: «خلا رهبری پیش نمیآیدوشما آدم دارید.» گفتم: «چه کسی؟» ایشان در حضور آقای خامنه ای گفتند: «این آقای خامنه ای » .
حضرت امام خمینی ( ره ) خطاب به مقام معظم رهبری :
این جانب که از سالها قبل از انقلاب با جناب عالی ارتباط نزدیک داشته ام و همان ارتباط...بحمد الله تا کنون باقی است، جناب عالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری که آشنای به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانبداری می کنید، می دانم، و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید.
من به شما، خامنه ای عزیز، تبریک می گویم که در جبهه های نبرد، با لباس سربازی و در پشت جبهه، با لباس روحانی، به ملت مظلوم خدمت نموده و از خداوند تعالی، سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم
سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب هستید.
\" یک نفر را مثل آقاى خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم،.» امام خمینى «قدس سره»
حضرت آیة الله امینی
حضرت آیت الله خامنه ای - دامت برکاته - در فقاهت و اجتهاد، به مرتبه ای است که برای تصدی مقام ولایت و رهبری، صلاحیت کامل دارد.
آیة الله امامی کاشانی
آیت الله خامنه ای به تمام رموز سیاست و حکومت آگاه بوده و شخصی با ورع، با تقوا، محبوب، مخلص، عالم و دارای بنیه فقهی هستند
آیت الله یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان
حضرت آیت الله حاج سید علی خامنه ای، رهبر انقلاب جمهوری اسلامی ایران - دام ظله الشریف - فقیهی والا مقام و مجتهدی عالی مقام هستند که بر علوم مؤثر در استنباط، تسلطی بسیار بالا دارند.زاید بر لغت، ادبیات، اصول، حدیث و تفسیر، حتی در رجال و درایه که در استحکام فتوا نقشی بسزا دارد، خود استاد و عالمی هستند
شهید بزرگوار سردار سرتیپ پاسدار شوشتری:
«مقداری زیلو در خانه مقام معظم رهبری بود. آن‌ها را جمع کردیم و فروختیم و یک مقدار هم پول از مال شخصی خودم روی آن‌ها گذاشتم. تا به جای آن زیلوها، برای منزل آقا فرشی تهیه کنیم. وقتی زیلوها را عوض کردیم و فرش‌ها را پهن نمودیم، آقا تشریف آوردند و فرمودند: این‌ها دیگر چیست؟ گفتم:زیلوها را عوض کردیم. فرمودند: اشتباه کردید که عوض نمودید. بروید همان زیلوها را بیاورید. اصرار را بی‌فایده دیدم و با هزار مکافات رفتم و زیلوها را پیدا کردم و توی خانه انداختم. زیلوهایی که واقعاً به آن‌ها نگاه می‌کردی، می‌دیدی که نخشان در آمده و ساییده شده‌اند.»
خواب صادقه
یک وقت بدون اطلاع وارد محله ای برای دیدن خانواده شهیدی شدیم،دیدیم محله پر از جمعیت است و برای ورود مقام معظم رهبری، گاو وگوسفند آماده کرده اند. آقا با دیدن صحنه ناراحت شدند و فرمودند: مگر مننگفتم مزاحم مردم نشوید و دیدار من بدون اطلاع قبلی باشد. ما عرضکردیم: آقا، از دفتر اطلاع نداده اند. بالاخره آقا وارد منزل پدر شهید شدند وفرمودند: بگو ببینم چه کسی آمدن مرا به شما اطلاع داده است، آیا از دفتراطلاع داده اند؟ پدر شهید عرض کرد: نه آقا، من دیشب حاج آقا روح الله رادر خواب دیدم. پسرم علی رضا نیز در کنار امام ( ره) نشسته بود. امام (ره)رو به من کردند و فرمودند: فلانی، فردا شب مهمان عزیزی داری، ازمهمانت پذیرایی کن. گفتم: مهمان من کیست؟ فرمودند: رهبر مهمانشماست، با تعجب گفتم رهبر می خواهد به خانه ما بیاید؟! پسرم گفت :بله بابا، رهبر می خواهد به خانه ما بیاید از ایشان پذیرایی کنید.
حجة الاسلام و المسلمین قرائتی
مزاح مقام معظم رهبری
حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته در زمان ریاست جمهوری به یکی ازکشور های اسلامی رفتند و ما به عنوان همراه در خدمت ایشان بودیم.حضرت آیت الله خامنه ای به رئیس جمهور آن جا فرمودند: بدهی ما را نمیدهید؟!او در جواب گفت: قرآن می فرماید: فَنَظِره الِی میسره، به آدم بدهکار مهلتبدهید. آقا با مزاح فرمودند: تا این جا را قبول دارم ولی به شرط این کهقسمت دوم آیه شریفه را نخوانید که اگر بدهکار توانایی پرداخت ندارد به اوببخشد، ان تصدَقوا خیر لکم...
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ( تهران)
آقای محمد امین نژاد(از کارمندان صدا و سیما- تهران)
اثرات حسن خلق مقام معظم رهبری
یکی از دوستان می گفت: یک روز که مقام معظم رهبری به کوه های اطراف تهران رفته بودند با دختر و پسری دانشجو، بر خورد می کنند که به لحاظ ظاهری وضع مناسبی نداشتند و تصور می کردند که آقا دستور دستگیری آنها را خواهد داد، ولی بر خلاف تصورآن دو، مقام معظم رهبری با آن ها احوال پرسی کردند و از شغل و فامیل بودن آن ها سؤال کردند،
پسر وقتی با خلق زیبای آقا مواجه شد، واقعیت را گفت که ما دوست هستیم، آقا ابتدا درباره ورزش و مزایای آن با آن دو صحبت کردند و بعد هم فرمودند: بد نیست صیغه محرمیتی در میان شما بر قرار شود و شما با هم ازدواج کنید و به آن ها پیشنهاد دادند که اگر مایل بودید در فلان تاریخ بیایید، من آمادگی دارم که شخصأ عقد شما را بخوانم. آن دو خداحافظی کردند و طبق قرار همراه خانواده خود، محضر آقا رسیدند. آقا عقد آن ها را جاری کردند و با بر خورد کریمانه مقام عظیم الشأن ولایت، این دو جوان تغییر مسیر دادند و آن دختر غیر محجبه، به یک دختر محجبه و معنوی و آن پسر دانشجو به یک جوان مذهبی مبدل شدند
سردار رحیم صفوی
املت ساده‌
یک روز که در منزل مقام معظم رهبری در خدمت ایشان بودم بحث ما قدری
به طول انجامید و نزدیک مغرب شد. پس از اقامه نماز در محضر ایشان،معظم‌له رو به من کردند و فرمودند: آقا رحیم! شام را مهمان ما باشید. بندهدر عین حال که این را توفیقی می‌دانستم، خدمتشان عرض کردم: اسبابزحمت می‌شود. مقام معظم رهبری فرمودند: نه! بمانید هر چه هست باهم می‌خوریم. وقتی سفره را پهن کردند و شام را آوردند، دیدم غذایایشان و خانواده‌شان چیزی جز املت ساده نیست. من نیز بر آن سفرهمهمان بودم و مقداری از همان غذای ساده را خوردم.
آیة الله خزعلی
زیرکی سیاسی‌
در لیبی، خیمه‌ای بر پا کرده بودند که ارتفاع در ورودی آن خیمه کوتاه بودوبهناچار هرکس می‌خواست وارد بشود، باید خم می‌شد. از طرفی داخلخیمه، روبروی در، عکس قذاّفی بود، یعنی هر کس وارد میشد ناخواستهدر مقابل عکس قذّافی سر خم می‌کرد. حضرت آیت الله خامنه‌ای وقتیمیخواستند وارد خیمه شوند، به قهقرا (پشت) وارد می‌شوند تا در مقابلعکس قذّافی سر خم نکنند.
آیت‌الله جوادی آملی‌
حفظ بیت‌المال‌
یک روز مهمان مقام معظم رهبری بودم. فرزند ایشان آقا مصطفی نیزنشسته بود که سفره گسترده شد، آیت‌الله خامنه‌ای به وی نگاهی کرد وفرمود: شما به منزل بروید. من خدمت ایشان عرض کردم: اجازه بفرماییدآقازاده هم باشند، من از وی درخواست کرده‌ام که با هم باشیم.
آقا فرمودند: این غذا از بیت‌المال است، شما هم مهمان بیت المال هستید.برای بچه‌ها جایز نیست که بر سر این سفره بنشینند. ایشان به منزلبروند و از غذای خانه میل کنند. من در آن لحظه فهمیدم که خداوند چرا اینهمه عزت به حضرت آقا عطا فرموده است.
دکتر حداد عادل
مقدمات یک عروسی‌

چند روز پس از خواستگاری خانواده بزرگوار حضرت‌آیت الله خامنه‌ای از دختربنده، خدمت مقام معظم رهبری رسیدم. ایشان فرمودند: آقای دکتر! اگرخدا بخواهد با هم خویشاوند می‌شویم. عرض کردم چطور؟ فرمودند: آقامجتبی و دختر خانم شما ظاهراً یکدیگر را پسندیده‌اند و در گفتگو به نتیجهرسیده‌اند. حالا نظر شما چیست؟ عرض کردم: آقا اختیار ما هم دستشماست! آقا فرمودند: شما و همسرتان استاد دانشگاه هستید و زندگیشما با زندگی ما متفاوت است. تمام زندگی ما غیر از کتاب‌هایم، یک وانتلوازم کهنه است. خانه ما هم دو اتاق اندرونی دارد و یک اتاق بیرونی کهمسئولان می‌آیند و با من دیدار می‌کنند.من پولی برای خرید خانه ندارم. خانه‌ای اجاره کرده‌ایم که قرار است، در یکطبقه آن آقامصطفی و در طبقه دیگر آقامجتبی زندگی کنند. ما زندگیمعمولی داریم و شما زندگی خوبی دارید، مثل ما زندگی نکرده‌اید. آیا دخترشما حاضر است با این وجود زندگی کند؟! زیبایی و دقت سخن رهبرمعظم انقلاب برای من بسیار جالب بود. موضوع را به دخترم گفتم و او باروی باز استقبال کرد.
آیة الله مصباح یزدی
زندگی الگو
خدای متعال برای ما رهبرانی قرار داده که با زندگی ساده خود برای ما الگوبوده‌اند. یکی از آنان حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) بود. پس از ویحضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز چون اوست. ایشان می‌‌فرمودند که:« من وقتی ازدواج کردم همسرم از پدرش، که فرش فروش بوده، فرشیبه عنوان جهیزیه به همراه داشته است که هنوز نیز، با وجود فرسودگی آن،در منزل ما از آن استفاده می‌‌‌شود و بجز آن، قالی دیگری در منزل نداریم.چند مرتبه اخوالزوجه‌ها گفته‌اند که این قالی نخ نما شده و خواسته‌اند کهآن را عوض کند ولی من اجازه نداده‌ام. اصلا در طول زندگی خود، نه
قالیچه‌ای خریده‌ام و نه فرشی به خانه اضافه کرده‌ام، حتی آنها را تبدیل بهاحسن نیز نکرده‌ام.من در طول این دوران یک مرتبه گوشت تازه نخریده‌ام، کوپن گوشت سردیکه همه مردم از آن استفاده می‌‌‌کردند ما نیز از آن استفاده می‌کردیم، مگر
آنکه گوشت نذری می‌‌‌آوردند. سایر مایحتاج زندگی مثل پنیر، نفت و کره نیزبه همین صورت تهیه می‌شود». این زندگی رهبر ماست که در بالاترین مقامات این کشور قرار دارد و درطول زندگی خود، زندان، شکنجه، تبعید و بسیاری گرفتاریهای دیگر را بهجان خریده و برای خدمت به اسلام به عنوان فردی شایسته مشغول انجاموظیفه است.
من اگر بخواهم درباره شخص ایشان و ویژگیهایی که خدای متعال به ایشان عطا فرموده و امتیازاتی که به ایشان لطف کرده، صحبت کنم، حقش را نمی توانم ادا کنم، ولی در چند جمله کوتاه عرض بکنم که، ایشان فقاهت را توام با تقوا، تیزهوشی و فراست را توام با بردباری و سعه صدر، مدیریت را همراه با تعبد و پایبندی به اصول و مبادی اسلامی، فکر روشن و ثاقب و درنشان را با دوراندیشی و تشخیص مصالح دراز مدت امت اسلامی، حزم و احتیاط را توام با شجاعت و شهامت، بهره مندی از علوم مختلف اسلامی را همراه با ذوق و گرایشهای هنری اصیل، اعتماد به نفس را همراه با توکل بر خدای متعال، تلاش و جدیت و نظم و برنامه ریزی را توام با توسل به ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و ائمه اطهار، و در یک کلمه، همه شرایط و مزایای مدیریت را با روح عبادت و بندگی و اخلاص جمع می کند
مقام معظم رهبری نمونه و سایه‌ای از شخصیت ائمه(ع) در همه ابعاد است که قابل مقایسه با رهبران دیگر کشورهای دنیا نیست.
مرحوم حاج سید احمد آقا خمینی
روایت یادگار امام از زندگی ساده رهبری‌ وظیفه خود می‌دانم این مهم را به مردم مسلمان و انقلابی ایران بگویم که من از وضع منزل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطلع هستم. در خانه مقام معظم رهبری هرگز بیش از یک نوع غذا بر سر سفره نیست. خانواده ایشان روی موکت زندگی می‌کنند. روزی به منزل ایشان رفتم، یک فرش مندرس و پوسیده زیر پاهایم پهن بود که من از زبری و خشنی آن فرش- که ظاهراً جهیزیه همسر ایشان بود- اذیت می‌شدم از آنجا برخاستم و به موکت پناه بردم.


در بهمن سال 1369 - حدود نوزده ماه پس از رحلت حضرت امام- به اتفاق جناب آقای حاج محسن رفیق‌دوست با مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج احمد خمینی(رحمة‌الله ‌علیه) ملاقات خصوصی داشتیم.
در این ملاقات، این‌جانب به ایشان عرض کردم که شما چند روز پیش جمله‌ای فرمودید و رسانه‌ها هم پخش کردند که به سهم خودم لازم می‌دانم از جناب‌عالی تقدیر و تشکر کنم.
ایشان پرسیدند کدام جمله؟ عرض کردم جمله‌ی شما این بود که \"هرکس بگوید که اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است، در خط آمریکاست.\"
حاج احمد آقا فرمودند: \"آقای حبیبی! من این جمله را با اعتقاد کامل به آن، بیان کردم و جداً معتقدم، هرکس این تفاوت را قائل باشد، بخواهد یا نخواهد در خط آمریکا است.\"
و اضافه نمودند: \"یکی از موارد شگفتی من این است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این حدود نوزده ماه، چگونه توانسته‌اند تعادل و توازن در کشور را مدیریت کنند؟ چون عوامل مهمی برای برهم زدن این تعادل و توازن و ایجاد بحران وجود دارد.\"
علامه آیه الله حسن زاده آملی
گوشهایتان تنها به کلام رهبری باشد چون گوش ایشان به کلام حجة ابن الحسن ( عج ) است .
حضرت آیة الله حسن زاده آملی ارادت عجیبی هم به رهبری دارد تا جایی که مولا خطابش می کند، یک بار هم که رهبری به دیدارشان می رود و برخورد ایشان را می بیند ناراحت می شود و میگوید آقای حسن زاده این کار را نکنید که جواب می شنود:\" اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی کردم!
حضزت آیه الله بهجت ( رحمة الله علیه )
نقل قولی که می خوانید مربوط می شود به سال 1368 و پس از رحلتحضرت امام خمینی -قدس الله نفسه الزکیه -که موضع گیری آیت الله بهجت را نسبت به مقام معظم رهبری اعلام می کند.وقتی ایشان ( مقام معظم رهبری ) برای رهبری انتخاب شدند عده ای به آیت الله بهجت گفتند :آقای خامنه ای جوان است برای رهبر شدن ! آیت الله بهجت در جواب آن عده فرمودند : همان یکبار که گفتند حضرت علی علیه السلام جوان است و ایشان را از خلافت منع کردند برای هفت پشتمان کافیست ...
----------------------
یکی از فرزندان حضرت آیت الله محمد تقی بهجت، چندی پیش در گفت‌وگو با یکی از مقامات به بیان برخی از حالات آخرین روزها و ساعات عمر این مرجع وارسته و عارف پرهیزگار پرداخت.
فرزند آیت الله بهجت با اشاره به همزمانی روزهای پایانی عمر پدر بزرگوار خود با سفر رهبر انقلاب به استان کردستان، در بیان حالت روحی ایشان، بهحساسیت این مرجع تقلید نسبت به سلامتی رهبری اشاره کرد.
ایشان در ادامه افزوده است، این موضوع سبب شدتا معظم له برای سلامتی رهبر انقلاب چندین ختم ویژه صلوات و ذکر را گرفتند و مداومت بر این ختم ها که برای سلامتی رهبر انقلاب بوده است تا آخرین ساعات عمر حضرت آیت الله بهجت ادامه داشته است.
پیش از این نیز بارها اخبار مختلف و متفاوتی از ابراز علاقه این مرجع عارف نسبت به ولی امر مسلمین جهان در جمع خواص و نزدیکان معظم له مطرح بوده است، چنانکه برخی از پیش بینی رهبری آیت الله خامنه ای سال ها پیش از رهبری ایشان توسط این مرجع بزرگ فقید خبر داده اند.
شعر امام و رهبری
شعر معروف حضرت امام خمینی ( ره ) :
من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم
چشم بیمـار تـو را دیـدم و بیمار شدم
فارغ از خود شدم و کوس اناالحق بزدم
همچو منصور خریدار سر دار شدم
غم دلدار فکنده است به جانم، شررى
که به جان آمدم و شهره بازار شدم
درِ میخانه گشایید به رویم، شب و روز
که من از مسجد و از مدرسه، بیزار شدم
جامه زهد و ریا کَندم و بر تن کردم
خرقه پیر خراباتى و هشیار شدم
واعظ شهر که از پند خود آزارم داد
از دم رند مى آلوده مددکار شدم
بگذارید که از بتکده یادى بکنم
من که با دست بت میکده بیدار شدم
جواب مقام معظم ر