سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهدویت،آخرالزمان و فراماسونری

معماری کاخ سفید در شهر امام رضا(ع) ! + عکس

    نظر

معماری کاخ سفید در شهر امام رضا(ع) ! + عکس

 


 

معماری کاخ سفید در شهر امام رضا(ع) ! + عکس

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ سالهاست که بسیاری از اندیشمندان و متفکران جهان اسلام، خطر بحران ‏هویت جوانان مسلمان در برابر مظاهر فریبنده غرب را لمس کرده و نسبت به آن هشدار می‏دهند. یکی از مهم‏ترین مظاهر هویت جهان اسلام، معماری و شهرسازی آن است که اتفاقا برخلاف برخی رشته‏های هنری دیگر، از پیشینه و غنای زیادی در جهان اسلام برخوردار است.

از همین روست که مقام معظم رهبری بارها بر حفظ نما و ظاهر اسلامی در ساخت شهرها تأکید فرموده و گفته‏اند که باید در مهندسى‏هاى ما نشانه‏هاى اسلامى آشکار باشد تا هر کس وارد شهرهای ما می‏شود نشانه‏هاى اسلامى را واضح و آشکار ببیند.

اما متأسفانه نه تنها به این هشدارها و دغدغه ها توجهی نمی شود بلکه برخی سهل‏انگاری‏ها، بی‏توجهی‏ها یا بی‏اطلاعی‏ها به این بحران دامن نیز می‏زند. نمونه آن هتل تازه‏سازی در شهر مقدس مشهد و در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الائمه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است که نه تنها در طراحی آن اصالت معماری ایرانی و نشانه‏های هویت اسلامی رعایت نشده است بلکه ستون‏ها، اشکال هندسی، گنبد و هرم آن کپی تردیدناپذیری از معماری غربی است که بوضوح «گنبد و ساختمان کنگره آمریکا» و «ستون‏ها و نمای ورودی کاخ سفید» را تداعی می‏کند!!

این بسیار عجیب است که طراحان، مهندسان و مالکان این هتل بزرگ، بدون توجه به قدمت معماری ایرانی و اسلامی که الهام گرفته از دین ، هنر، عقائد و فرهنگ غنی ماست، به این گنج پربها پشت کرده و معماری غربی را کپی نموده‏اند؛ آنهم در مهم‏ترین خیابان شهری که سالانه میلیون‏ها زائر داخلی و خارجی دارد و در مسیر فرودگاه و ترمینال تا حرم مطهر است.

به نظر شما در مقابل زائران عراقی، حجازی، لبنانی، پاکستانی، و حتی اروپایی و آمریکایی که از ما سؤال خواهند کرد که چرا معماری خود را کنار گذاشته و در یک شهر مذهبی، نماد کاخ سفید و کنگره ایالات متحده را علم کرده‏اید چه پاسخی دهیم؟!

 

در پایان ضمن درخواست عنایت و هوشیاری بیشتر مسؤولین شهرسازی و معماری ومهندسی، توجه همه را به نص سخنان رهبر معظم انقلاب جلب می‏کنیم: «باید همه نشانه‏هاى توجه به نماز و اقامه‏ى نماز را در شهر اسلامى ـ بخصوص در شهرهایى مثل تهران و شهرهاى بزرگ کشور ـ بینندگان باید احساس کنند؛ هم مردم خودمان، هم کسانى که وارد این شهرها می شوند. نشانه‏هاى اسلامى باید واضح و آشکار باشد؛ کما اینکه در مهندسى‏هاى ما باید نشانه‏هاى اسلامى آشکار باشد. صهیونیست‏ها هر نقطه‏ى دنیا که خواستند یک ساختمانى بسازند، آن علامت نحس ستاره‏ى داوود را سعى کردند یکجورى رویش تثبیت کنند. کار سیاسى‏شان اینجورى است. ما مسلمان‏ها نشانه‏هاى اسلامى و مهندسى اسلامى را باید در همه‏‏ى کارهایمان، از جمله در باب مهندسى بایستى مراعات کنیم. » (هفدهمین اجلاس نماز - 1387)

 

به قلم و دوربین: علی‏اکبر دانش‏راد