سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهدویت،آخرالزمان و فراماسونری

بشر باید تا یک قرن دیگر زمین را ترک کند

    نظر

بشر باید تا یک قرن دیگر زمین را ترک کند

استفان هاوکینگ، فیزیکدان مشهور جهانی هشدار داده است که نژاد انسان باید در جست‌وجوی جای دیگری در فضا ظرف یک قرن آینده برای ادامه حیات باشد که در غیر این صورت نسل بشر منقرض خواهد شد.

به گزارش ایسنا، هاوکینگ به تازگی ابراز نگرانی کرده که بشر در معرض خطر بزرگی است و اگر بنا دارد که جان خود را نجات دهد، باید در آینده در فضا به حیات خود ادامه دهد.

وی در مصاحبه‌ای تصریح کرد: تهدیداتی که متوجه وجود بشر است مثل جنگ، تحلیل و به پایان رسیدن منابع و انفجار جمعیت به این معنی است که با خطر بزرگتری نسبت به همیشه روبرو است.

وی در مصاحبه‌ای با وب سایت بیگ تینک خاطرنشان کرد: «جلوگیری از فاجعه طی چند صد سال آینده به اندازه کافی دشوار خواهد بود، بنابراین یک هزار سال یا یک میلیون سال آینده را فراموش کنید.
تنها فرصت ما برای بقای بلند مدت در گرو پیدا کردن راه‌های نجات بخش بر روی سیاره زمین نخواهد بود، بلکه بشر باید در فضا گسترش پیدا کند.
هر چند طی چند صد سال اخیر پیشرفت‌های قابل توجه و چشمگیری داشته ایم، ‌اما اگر بخواهیم چند صد سال آینده نیز زنده بمانیم باید به فضا برویم.»

این در حالی است که هاوکینگ اوایل سال جاری میلادی هشدار داده بود که اکتشافات فضایی ممکن است که کاملا بی خطر نباشد.

وی در یک مجموعه تلویزیونی که از شبکه علمی دیسکاوری پخش شد، هشدار داده بود که انسان‌ها باید نسبت به برقراری ارتباط با اشکال زنده بیگانگان فضایی بسیار محتاط باشند، چون ممکن است این بیگانگان رفتار دوستانه‌ای نداشته باشند.

هاوکینگ خاطرنشان کرد: من خطرات بزرگی را برای نسل بشر می‌بینم. در گذشته بقای بشر بارها تهدید شد از جمله در فاجعه موشکی کوبا در سال 1963 که یکی از این بحران‌ها بود، اما در عین حال خوشبین هستم که اگر بتوانیم ظرف دو قرن آینده از فاجعه جلوگیری کنیم، نژاد ما با گسترش پیدا کردن در فضا در امان خواهد بود.